Om du inte är nöjd
För oss på Bostad&Co är det viktigt att du är nöjd med din bostadsaffär. Sedan senhösten 2017 har vi börjat skicka ut enkäter vid varje förmedling för att få veta hur våra köpare och säljare uppfattar oss och framförallt vår tjänst.
Ofta när man känner sig missnöjd handlar det om dålig kommunikation. Man känner sig missförstådd eller har själv inte riktigt förstått eller fått ordentliga svar. Detta beklagar vi. Eftersom vi bara är människor kan det hända att vi missat något, haft mycket i huvudet eller "bara" tappat bort en fråga. Vissa saker kan vi avhjälpa genom att skaffa oss bättre rutiner, därför blir vi glada om du berättar om din upplevelse för oss. Om det "är för sent" att göra något åt saken så kan vi i alla fall få möjligheten att be om ursäkt och bättra oss till nästa gång.
Om det inte är oss utan bostaden det är fel på så är det en grund till en annan typ av missnöje. Här har vi som mäklare en roll som opartisk mellanman och får inte ställa oss på någon sida. Vi får vägleda och informera men inte agera eller komma med bedömningar gällande vem som har rätt eller fel. Om inte säljare och köpare kan komma överens är det en tvist för jurister att lösa.
Om du då är missnöjd med vår tjänst så vill vi veta detta så snart som möjligt.
Kontakta oss personligen
Bäst är att ringa mäklaren direkt och påtala om något blivit fel eller känns konstigt. I de allra flesta fall kan man då hitta lösningar och reda ut det som annars kan växa till ett större problem, få förklaringar och få möjlighet att förklara själv.
Om du inte vill ringa kan du maila oss på info@bostadco.se så fångar vi upp det som gått fel den vägen. Skriv om du vill bli kontaktad eller om du bara vill upplysa oss om något. Du kan också använda nedan formulär: